«گلادیاتور۲» ریدلی اسکات

«گلادیاتور۲» ریدلی اسکات

سینما و تئاتر

نخستین نمایش فیلم «گلادیاتور ۲» ساخته ریدلی اسکات با واکنش‌ مثبت منتقدان سینمایی همراه شد.


قست دوم فیلم «گلادیاتور» برای نخستین بار در استودیو پارامونت در لس آنجلس نمایش داده شد، جایی که رسانه‌ها و منتقدان فیلم اولین نگاه را به فیلم با بازی دنزل واشنگتن، پل مسکال و پدرو پاسکال در این فیلم سینمایی به کارگردانی ریدلی اسکات داشتند.

در «گلادیاتور ۲» پل مسکال در نقش یک لوسیوس وروس دوم، برادرزاده امپراتور کومودوس در فیلم اصلی (با بازی واکین فینیکس) بازی می‌کند. لوسیوس پس از اینکه مجبور به بردگی برای نبرد نه به عنوان یک فرمانروا، بلکه به عنوان یک گلادیاتور برای انتقام و قدرت می‌شود، به رم باز می‌گردد و به دنبال بازگرداندن شکوه به مردمش است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به کانی نیلسن، جوزف کوین، درک جاکوبی، روری مک‌کان، فرد هچینگر، مت لوکاس، می کالاماوی، تیم مک ایننرنی، پیتر منسا و الک اتگاف اشاره کرد. این فیلم از ۲۲ نوامبر در سینماها اکران می شود.

این فیلم دو دهه پس از نمایش قسمت اصلی این فیلم در سال ۲۰۰۰ با بازی راس کرو و واکین فینیکس به سینما می‌آید، فیلمی که پنج جایزه اسکار را برد و ۴۶۵.۴ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد.

سایمون تامپسون منتقد سینمایی در نخستین واکنش به «گلادیاتور ۲» این فیلم را غنی‌ترین ضیافت در مجموعه‌های اکشن حماسی توصیف کرد که در آن پل مسکال با بازی درخشان گروه بازیگران شامل دنزل واشنگتن، جوزف کوین و فرد هچینگر را رهبری می‌کند.

اسکات دیگر منتقد سینما نیز درباره ساخته جدید ریدلی اسکات نوشت: «گلادیاتور ۲، بهترین فیلم ریدلی اسکات پس از «مریخی» است. یک نمایش اکشن بزرگ و خونین که بر اساس میراث فیلم اصلی ساخته شده است. این فیلم شامل نبردهای حماسی فراوان با بازی درخشان پل مسکال و دنزل واشنگتن است.