پیروزی پرگل ایران در مقابل قطر

پیروزی پرگل ایران در مقابل قطر

ورزش

تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دیدنی و پرگل، با نتیجه 4 بر یک قطر را شکست داد و با کسب 10 امتیاز، جایگاه خود را در صدر جدول گروه A انتخابی جام جهانی 2026 مستحکم کرد.


 سردار آزمون ستاره اصلی انتقام تیم ملی فوتبال ایران از قهرمان جام ملت‌های آسیا بود.

تیم ملی فوتبال کشورمان که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل مسائل غیرفوتبالی از میزبانی در ایران محروم بود، از ساعت 19:30 دیروز (سه‌شنبه) در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 و در ورزشگاه راشد دبی به مصاف تیم ملی قطر رفت و با نتیجه 4 بر یک پیروز شد.

قطری‌ها ابتدا با گلزنی معز علی در دقیقه 17 از تیم کشورمان پیش افتادند، اما دو گل سردار آزمون در دقایق 42 و 48 و نیز پاس گل او به محمد محبی در دقیقه 65 سبب شد ایران انتقام شکست تلخ مقابل عنابی‌ها در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 را به بهترین شکل ممکن بگیرد. البته این پایان کار نبود و محمد محبی در دقیقه 8+90 گل چهارم تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی را زد و کار عنابی‌ها را یکسره کرد.

آزمون که در ورزشگاه خانگی تیمش یعنی شباب الاهلی بازی می‌کرد، با درخشش خود سبب شد شاگردان امیر قلعه‌نویی با 10 امتیاز و تفاضل گل 5+ بالاتر از ازبکستان که همین تعداد امتیاز دارد، صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا شوند.

با این نتیجه تیم ملی فوتبال کشورمان 10 امتیازی شد و به صدر جدول گروه A مرحله سوم و نهایی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا صعود کرد.

 

جدول گروه A انتخابی جام جهانی 2026 - پس از پایان هفته چهارم و صدرنشینی ایران

جدول گروه A انتخابی جام جهانی 2026 - آسیا پس از پایان هفته چهارم و صدرنشینی ایران