رکورد منفی «جوکر ۲» در سینما

رکورد منفی «جوکر ۲» در سینما

سینما و تئاتر

انتظار می رفت که «جوکر »۲ در نخستین آخر هفته اکران در سینماهای آمریکا ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار فروش کند. این در حالی است که قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۹، به فروش آغازین ۹۶.۲ میلیون دلاری در آمریکا دست یافت و در نهایت فروش جهانی یک میلیارد دلاری را در گیشه جهانی رقم زد.


فیلم «جوکر ۲» با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا اولین فیلم هالیوودی بر اساس داستان‌های مصور نام گرفت که نمرهِ کیفی «D» از مخاطبان دریافت می‌کند و احتمالا حدود ​​۴۰ میلیون دلار در اکران آغازین بفروشد.

«جوکر: جنون مشترک» ساخته تاد فیلیپس به عنوان نخستین فیلم کمیک بوکی (بر اساس داستان‌ها مصور) هالیوودی که امتیاز سینمایی (CinemaScore) «D» را از تماشاگران دریافت می‌کند، تاریخ ساز شد و مخاطبان نارضایتی خود را از دنباله فیلم موفق «جوکر» ابراز کردند.

این نارضایتی در افتتاحیه‌ای پر دردسر فیلم و در گیشه مشخص شده است، جایی که محصول کمپانی فیلم برادران وارنر بسیار کمتر از انتظارات ظاهر شده است. «جوکر: جنون مشترک» روز جمعه ۲۰ میلیون دلار از جمله ۷ میلیون دلار پیش‌نمایش کسب کرد. استودیوهای رقیب فروش افتتاحیه این فیلم با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا را بین ۴۲ میلیون تا ۴۷ میلیون دلار و برخی حتی کمتر از ۴۰ میلیون دلار پیش‌بینی می‌کند.

 انتظار می رفت که «جوکر »۲ در نخستین آخر هفته اکران در سینماهای آمریکا ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار فروش کند. این در حالی است که قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۹،  به فروش آغازین ۹۶.۲ میلیون دلاری در آمریکا دست یافت و در نهایت فروش جهانی یک میلیارد دلاری را در گیشه جهانی رقم زد.